Khasiat Buah Delima Bagi Ibu Mengandung

Petua orang tua-tua nak anak cantik makan la buah delima. Tu org dahulu yang kata namun dari segi saintifiknya buah delima ini kaya dengan antioksidan. Kajian yang telah dilakukan menunjukkan bahawa kandungan antioksidan dalam buah delima adalah dua atau tiga kali lebih tinggi berbanding anggur merah. Tahukah anda sebiji buah delima terdapat sekitar 700-800 benih biji padat dipanggil arils yang berwarna merah.
warna amat mengiurkan

DELIMA AMAT DISYORKAN DIAMBIL OLEH IBU-IBU HAMIL(ibu mengandung)
  • Jika diambil semasa awal kehamilan, ia dapat mengurangkan dan menghilangkan siptom 'morning sickness'
  • Memelihara degupan jantung agar tetap normal (bagi ibu dan perkembangan fetusnya)
  • Menguatkan kepekaan saraf dan otot agar berfungsi secara teratur menurut kajian mendapati rahim wanita lebih kuat dan amat sesuai dengan kepekaannya menunjang pergerakan bayi yang dikandung.
  • Menjadikan kulit bayi sihat, gebu dan cantik
  • Mengandungi 'potassium' di mana ia dapat mengurangkan kekejangan kaki yang biasanya dihadapi oleh ibu mengandung pada waktu mala.
  • Memenuhi bekalan asid folik sebaik seperti vitamin dan mineral yang penting untuk perkembangan bayi dan dapat mencegah kecacatan tiub saraf yang menyebabkan kerosakan pada sumsum tulang belakang dan langit-langit bibir sumbing pada bayi.
  • Menurut kajian Pediatric Research menyatakan hanya dengan meminum jus buah delima sepanjang kehamilan dapat membantu melindungi otak bayi yang baru lahir.
 Firman Allah s.w.t dalam surah Al-Rahman ayat 68 yang bermaksud:
    "Di dalam kedua-dua syurga itu terdapat buah-buahan, pokok kurma dan pokok delima."
  Sabda Nabi Muhammad s.a.w yang bermaksud:
    Makanlah buah delima dengan isinya, kerana ia dapat mencuci penghadaman.(Diriwayatkan oleh Imam Ahmad)
 Sebiji delima hampir 800 biji didalamnya, dan ramai yang sekarang minum shj jus. Ini salah satu produk. AR-RAHMAN (saya tidak jual) klik la blog tu untuk pembelian. Khasiat salah 1 buah syurga, semoga kalian tidak terlepas mengambilnya.




SET HAMIL EKSKLUSIF

  • Berminat dengan produk shaklee..boleh berhubung dengan saya 0127805727, pos ke seluruh negara dan penghantaran di seremban, salak tinggi enstek jijan kota seriemas, LBJ

Comments

Popular posts from this blog

Cara Membaca Tekanan Darah & Jantung Anda

Cara Rawatan Islam Tulang Retak Dan Patah di Klang

Cara Mudah Untuk Bersalin, BUNGA KEMBANG SEMANGKUK,AKAR FATIMAH