Wednesday, 1 July 2015

Pantang Itu Menyeksakan Usah Alami Sembelit Lagi

Masa saya berpntang anak pertama, saya mengalami sembelit yang amat teruk, sehingga berasa takut untuk ke tandas. Saya bukan sahaja meminum julap seperti yang dicadangkan yang tertera di botol tetapi saya telah melebihi dos yang telah ditetapkan, namun tetap juga tidak lawas.

Makan sayur setiap hari tanpa miss, beli pisang bagai. Namun sembeit tetap ada. Bila kaji-kaji bukan sahaja pemakanan waktu pantang sahaja dititik beratkan, Sebelum pantang pun kene pastikan usus kita sihat agar dapat bekerja dengan baik semasa pantang. Ha, ambik , tu la bila kita ambil ringan dan rasa diri sihat yang kononnya kita tidak ada masalah kesihatan. masa pantang meleleh air mata. Terseksa sungguh tu...



Amalan Pantang Selepas Bersalin Elak Mimpi Ngeri Sakit Sembelit from iReach HD on Vimeo.

Pastikan usus anda sihat dan mampu bekerja semasa pantang, maklumlah masa pantang kita sangat-sangat lemah kerana banyak kehilangan tenaga dan darah. Semasa pantang juga saya tidak tinggal ostematrix iaitu kalsium yang membantu najis kita lawas dan meringankan badan.

Sebelum bersalin saya mengambil set lengkap shaklee, memang seperti tiada terkata dan memang cukup-cukup berbeza. Saya tidak lemah dan kuat menguruskan rumah tangga sembelit juga tiada.

Apakah set-set shaklee yang dapat membantu anda untuk anda lebih sihat?
1. ostematrix- kalsium yang membantu anda lebih cergas, dan melawaskan najis ketika pantang.
2. vitamin c- memberi kesihatan secara optimum dan dapat menyembuhkan luka selepas bersalin
3. vitamin b- mengawal tekanan semasa pantang dan dapat menukarkan makanan kepada tenaga agar anda sentiasa nampak bertenaga.
4. vitalea-iaitu multivitamin yang membantu kecukupan vitamin dalam tubuh dan selepas pantang pula membantu mengatasi kekurangan darah.
5. zink- penyembuhan luka dengan pantas berfungsi seperti ikan haruan

hubungi saya seri nian di talian 012-7805727

Tuesday, 31 March 2015

Air Jus Lemon Cepat Turunkan Berat Badan Krn Mendetox Secara Semulajadi

Ingin membersihkan tubuh dari toksid yang terdapat di dalam tubuh, sekaligus menurunkan berat badan, menurunkan kolesterol, serta memperbaiki metabolisme tubuh? Semuanya dapat dilakukan Anda dapatkan hanya dengan mengamalkan minuman yang satu ini!




Minuman ini sangat mudah dan cepat masa penyediaannya, kerana bahan2nya mudah dicari.


Bahan yang diperlukan:

- 1 sendok teh kayu manis

- 2 sendok makan jus lemon
- 1 sendok makan madu asli

 - 2 sendok makan cuka epal
- 1/2 liter air

 

Cara membuatnya:

Cara membuat minuman ini cukup mudah. Campurkan semua bahan dalam blender dan campurkan. 
 
Hanya diperlukan dua menit untuk membuat minuman ini, sehingga tak perlu menyimpan minuman ini dalam peti sejuk sebenarnya. Setiap pagi, buat minuman ini dalam keadaan segar sehingga lebih menyihatkan.

Pastikan anda meminumnya sebaik sahaja bangun tidur, jika terlupa sebaiknya semasa sebelum makan tengahari. Yang paling bestnya jika kita dah simpan dalam peti sejuk semalaman. Minum setiap hari.
 

Kayu manis sangat baik untuk mengawal peningkatan glukosa atau gula darah dalam tubuh.

Sementara cuka epal  untuk menurunkan tekanan darah tinggi dan mengatasi hipertensi.

Jus lemon adalah sumber flavonoid yang baik dan mengandungi banyak antioksidan yang akan melawan radikal bebas dalam tubuh dan meningkatkan sistem kekebalan tubuh. Madu mengandungi berbagai macam nutrisi, enzim, mineral, dan vitamin.

Jadi, amatlah bagus untuki mengamalkan minuman ini setiap hari dan rasakan sendiri manfaatnya untuk kesihatan tubuh.

 


#tips   #sihat   #detoks   #diet #supplementshaklee #detoksemulajadi



saya pengedar shaklee anda
seri nian 012-780-5757
pengeposan keseluruh malaysia
penghantaraan cod di seremban, jijn, salak tinggi enstek, klia kota seri emas, sendayan labu

Saturday, 28 March 2015

Tips Pratikal Kawal Anak Anda Jadi Hantu Gadjet


Mendidik anak untuk mengurangkan minat anak terhadap gadjet amat mudah jika kita tahu teknik-tekniknya. Di sini beberapa teknik(tips) mengawal anak main gajet.

1)    Sentiasa BERINTERAKSI ketika anak sibuk bermain IPAD/handphone
Anda perlu banyakkan berbual , bertanya dan bercerita seperti hal-hal sekolah, ahli keluarga dan sebagainya bagi mengalihkan tumpuan beliau terhadap IPAD.

"tadi mama nampak akak pergi keluar buat apa?"

"akak, tadi mama nampak akak minum susu tak abis, akak dah letak dekat sinki"?


2)    Pastikan Anak PAHAM IPAD/IPHONE kepunyaan ANDA BUKAN ANAK ANDAPastikan anak paham IPAD itu anda yang punya. Contoh
“Aina, tolong ambikkan IPAD ibu” dan jangan sesekali buat kenyataan/ labelkan IPAD anak yang punya seperti. “IPAD pink ni aina guna, IPAD ayah biru adik yang guna”

 

3)    Seboleh-bolehnya ALIHKAN perhatian anak dengan permainan fizikal
Bermain dalam dunia kanak-kanak merupakan satu keseronokkan bagi mereka, oleh itu alihkan tumpuan mereka dengan bermain apa saja yang memerlukan aktiviti fizikal.
Ajak main conteng-conteng
Ajak main puzzle
Ajak main masak-masak
Dan sebagainya


4)    Kepimpinan Melalui Teladan
Rasullulah pernah berkata “ sebaik-baik kepimpinan, adalah menjadi contoh yang baik”. Saya teringat kata kata ustaz hasrizal@ saifulislam, seorang         pakar motivasi. Kalau anak melihat ayah selalu memegang dan membaca alquran, dalam        minda seorang anak ia akan menganggap bahawa al-quran itu penting


5)    TEAMWORK sangat penting
Suami Isteri kene kerjasama. Bila si isteri tidak benarkan menonton video di IPAD maka suami jangan plak backup.
“Ala biar la, Upin Ipin tu 15 minit shj”.


6)    Jangan ajar anak anda UNLOCK atau PASSCODE

Untuk mengawal waktu penggunaan anda pastikan anda yang membukakannya unlock IPAD, ini sangat penting bagi mendidik displin anak anda. Jika ibu bapa bersikap konsisten iaitu peraturannya tidak berubah-ubah tidak tentu hala setiap hari, seseorang anak itu akan jelas tentang peraturan-peraturan yang perlu dipatuhinya. Walaupun kemungkinan hasilnya cepat dalam masa tiga tahun yang singkat ini antara 2 – 5 tahun, secara beransur-ansur anak itu dengan sendirinya mudah dilentur dan seluruh keluarga akan lebih harmoni, Dengan kawalan UNLOCK ini juga bagi memberitahu IPAD itu hak anda bukan hak anak anda.


7)    Berikan Handphone semasa mereka minta sahaja

Elakkan memberi anak handphone jika mereka tidak perlu contoh “ umi nak masak, nah main game”.


8)    Bateri Kong
Jika ibu bapa ada handphone, berikan yang bateri yang nak abis.


9. Tutup talian INTERNET
Jika lihat aak anda terlalu lama melihat VIDEO, tuuplah talian internet anda. Cara ini anak anda tidak tahu terdapat modem dalam rumah…


Beberapa kajian menyatakan bahayanya gajet bahaya kepada kanak-kanak

Dua Tahun Ke Atas: kajian telah menunjukkan bahawa anak-anak berumur dua tahun ke bawah tidak boleh didedahkan kepada televisyen atau komputer kerana ia boleh mengganggu kadar kecerdasan minda. Keperluan mereka adalah aktiviti ransangan fizikal seperti bermain dengan ibu bapa dan barangan mainan yang sesuai.

Dua Jam Sehari: Jika terlebih penggunaan handphone terhadap kanak-kanak, ia juga akan medatangkan kesan buruk kepada minda seperti ketagihan dan kelekaan.

Dua Hala: Mereka dapat mempelajari sesuatu iaitu dengan memastikan program televisyen atau permainan komputer mereka mempunyai unsur-unsur interaktif di mana mereka boleh mempelajari sesuatu darinya.

Dua Pihak: kaedah terbaik adalah ibubapa juga bersama menonton televesyin bagi mengawal siaran yang ditonton.

Saturday, 14 March 2015

'Segmen Bloglist by JINDRISSKA''

Alhamdullilah hari ni berjaya join segmen BLOGLIST JINDRISSKA...first segmen untuk bulan mac. harap2 ramai kawan ya yang sudi singgah. Ameeen
Syarat-syarat nak join jin ni :
  • Follow blog Jindrisska.blogspot.com & pastikan dan bagi korang follower ke berapa
  • Buat 1 entry bertajuk ''Segmen Bloglist by JINDRISSKA''
  • Pastu entry ni kene letak banner spongebob ni & back link ke sini
  • Pastekan link/url korang dekat ruangkan komen entryni...
Jawapan saya
  • Follower Jindarisska.blogspot.com yang ke 443
  • sudah
  • sudah
  • sudah
TAMAT:19 MAC 2015

Monday, 2 March 2015

Saya ada Stok Collagen Shaklee 2015. Beli Dgn Saya


1. APA ITU KOLAGEN / COLLAGEN?

Kolagen atau collagen adalah tisu penyambung yang membantu dalam mengekalkan kekuatan dan keanjalan kulit, rambut, kuku, ligamen, otot, tulang, sendi, tendon, mata, gusi dan saluran darah. Kolagen juga adalah sejenis protin, dikategorikan sebagai tisu konektif yang melibatkan lebih 30% dari kandungan protin keseluruhan badan. Pada kulit, 70% adalah kolagen, ligamen dan urat mempunyai lebih 85% kolagen.
Sebenarnya terdapat lebih dari 20 jenis kolagen kesemuanya dalam badan manusia. Jenis 2 untuk sendi dan tulang manakala Jenis 7 untuk organ dalaman. Jenis 1 dan 3 penting untuk kulit. Tidak semua makanan dapat menghasilkan kesemua kolagen.

2. TERDAPAT 2 SEBAB UTAMA KEPERLUAN KOLAGEN
1. Bermula umur 25 tahun badan manusia akan kehilangan kolagen pada kadar 1.5% setahun. Jika usia mencecah 50 tahun, hampir separuh dari kandungan kolagen dalam badan sudah tiada lagi. Oleh itu, pastinya seluruh badan kita mempunyai kedutan jika kurangnya kolagen dalam tubuh.

2. Saki baki kolagen yang ada menjadi rosak dan kurang berkualiti, sebab apa? Kerana bahan toksik seperti radikal bebas,stress, pencemaran, pengaruh perubahan hormon, sinar UV dan cahaya matahari, pemakanan kurang kualiti dan kurang bernutrisi dan banyak lagi faktor lain.  Kulit akan menjadi semakin berkedut termasuk sendi yang berkarat, otot londeh dan kecut, organ dalaman seperti jantung dan hati sekamin bermasalah dan lemak.Lebih teruk lagi sendi-sendi pada tubuh kita rosak dan seterusnya menyukarkan pergerakkan tubuh.

3. APA ITU SHAKLEE COLLAGEN POWDER (SCP) ?
Shaklee Collagen Powder ni memang semulajadi dan sumber kolagen yang hebat. Sebab? Sebab Shaklee Collagen Powder mengandungi 4,000mg proprietari Red Snapper Scale (RSS) kolagen iaitu kolagen yang sangat berkualiti tinggi, tulen, lasak dan elastik yang diestrak daripasa sisik ikan Snapper. Ikan Snapper ni kalau orang Malaysia panggil ikan merah.

4. APA KEBAIKAN SHAKLEE COLLAGEN POWDER?
Banyak manfaatnya Shaklee Collagen Powder ni. Ni adalah antaranya:
  •     Mengembalikan keanjalan kulit
  •     Menegangkan payudara dan punggung
  •     Anti-penuaan
  •     Mengurangkan kedutan
  •     Meningkatan kelembapan kulit
  •     Mengelakkan kulit kering
  •     Mencerah dan mengurangkan pigmentasi dan jeragat di wajah
  •     Mengecilkan lubang pori-pori di wajah
  •     Mengurangkan 'eye bag'
  •     Meningkatan kecergasan tubuh badan
  •     Memberikan kesuburan rambut
Ujian klinikal ke atas Shaklee Collagen Powder membuktikan 71% pengguna mempunyai tesktur kulit yang lebih gebu selepas mengggunakannya selama 8 minggu berturut-turut
  •     69% peningkatan terhadap kelembapan kulit
  •     75% peningkatan terhadap kelicinan kulit
  •     90% peningkatan terhadap keserian wajah dan kulit
  •     80% pengurangan kedutan diwajah
5. SIAPA YANG KENE AMBIL SHAKLEE COLLAGEN POWDER?
Anda mesti ambil kalau dah tergolong dalam golongan ini:
  •     Terdapat kedutan pada wajah
  •     Terdapat jeragat dan bintik hitam
  •     Lingkaran 'eye bag'
  •     Kuku pecah-pecah
  •     Ada lingkaran hitam bawah mata
  •     Rambut kering dan bercabang
  •     Pori-pori kelihatan besar
  •     Kulit muka kelihatan lesu dan x bermaya
  •     Kelihatan tua dari umur sebenar     
  •     Sering sakit belakang dan sakit sendi
  •     Ada pigmentasi dan kulit wajah bertona tak sekata
  •     Gusi tidak sihat
  •     Terdapat garis-garis halus pada leher
  •     Payudara kendur

Kita dh bagi keputusan ujian klinikal pun, customer mesti nak bukti jugak.

meh saya masih mempunyai stock kolagen shaklee. harga seperti di pasaran luar.












I'm your Shaklee distributor
Sila Contact/Wasup saya di talian
012-7805727 (fb: seri nian)
Shaklee indenpendent distributor
Shaklee Effect
COD: seremban2, jijan, salak tinggi, sendayan, gadong jaya, bandar enstek, kuarters KLIA, kompleks pendidikan bandar enstek, KLIA

Saturday, 28 February 2015

Tukang Urut Wanita untuk Tulang Patah :Seorang Bidan Kampung

Alhamdullilah bukan senang nak jumpa seorang tukang urut yang mempunyai pelbagai kepandaian. Beliau dikenali sebagai makcik yah. Tinggal di kampung Pelembang Baru (1), Kluang, Johor Darul Ta'zim. Selain kepakarannya dalam bidang merawat tulang patah, retak dan sendi. Beliau mempunyai sijil perbidanan daripada pihak hospital. Maka dengan itu beliau juga mampu mengurut wanita-wanita selepas bersalin.

Waktu rawatan sehingga jam 6 sahaja, dan bersambung 9-10mlm. Menurut beliau waktu tersebut beliau sangat2 letih dan berehat untuk beribadah. Harga untuk rawatan mengurut tulang , sendi beliau tidak menetapkan sebarang harga. Seikhlas hati pesakit untuk memberi.
tulang retak shaklee ubat supplement

tulang patah vitamin johor


shaklee


Jika menggunakan GPS kami sering ditujukkan kampung Palembang Baru 2, nmun usah risau, Kampung Palembang 1 tu sebelah Palembang 2. Jadi terdapat 2 pintu gerbang Kampung Palembang Baru, pastikan anda memilih Kampung Palembang Baru 1 iaitu mempunyai kedai dihadapan kampung. Rumah beliau terletak dihujung kampung.

Alhamdullilah, raa amat2 selesa setelah mengurut degan cik yah ni. Hari pertama mmg rasa sakit, bila hari ke2 dan seterusnya, X sakit pun dia urut. hehhe


supplement tambahan juga amat membantu dalam proses pemulihan. Ia bagi mempercepatkan proses peyembuhan dan menguatkan tulang disamping menyokong kesihatan sendi-sendi.


pengedar shaklee anda
012.7805727
serinian akmad
cod bandar enstek, jijan, kompleks pendidikan bandar esntek, seremban2, sendayan gadong jaya LBJ,salak tinggi