Vitamin Shaklee Untuk Remaja Tambah Ketinggian



Pertambahan ketinggian ini hanya belaku pada usia remaja sahaja. Di negara Indonesia mereka mengalakkan pemilihan makanan tambahan Kalsium & Zinc dalam meningkatkan potensi menambah ketinggian seseorang remaja. 

Menurut pakar nutrisi shaklee, 3 tahun pertama selepas seseorang remaja itu akil baligh merupakan waktu yang paling sesuai untuk menambah ketinggian, pengambilan kalsium harus dititikberatkanpada waktu ini bag memastikan tumbesaran tulang yang pesat dan sekaligus merangsang perkembangan dan ketinggian anak-anak remaja kita. Pengambilan ini perlulah kerap sehigga mencapai umur 20tahun.
KALSIUM (RM61-120biji-penggunaan 2bulan)
Kalsium merupakan mineral yang sangat penting untuk pertumbuhan tulang yang sihat dan 99% kalsium dalam badan adalah dalam bentuk tulang dan gigi. Kalsium adalah salah satu mineral yang paling penting yang diperlukan oleh badan untuk mempercepatkan pertumbuhan tulang. Pengambilan kalsium secara tetap boleh meningkatkan kekuatan tulang. Sumber utama kalsium adalah susu dan produk tenusu lain. Vitamin kalsium Shaklee dikenali sebagai OSTEMATRIX iaitu gabungan KALSIUM dan VITAMIN D. Vitamin D merupakan vitamin yang paling penting bagi menyumbang dalam menjadikan tulang yang lebih kuat dan panjang. Apabila seseorang tidak mendapat vitamin D dalam dos yang diperlukan, tulang dan gigi menjadi lemah.

Sebagai anggaran kasar, 600mg kalsium adalah bersamaan dengan :
  • 3 Gelas susu
  • 4.6 kg daging
  • 40g aiskrim atau
  • 4.6kg daging
  • 2 Cawan yoghurt
  • 15 biji telur
  • 70g Cheese
Nak makan sebanyak ini untuk keperluan 600mg kalsium, erm memang tak larat la, kos pun tinggi. meh makan pil sahaja iaitu ostematrix shaklee.
ZINC (RM33-120biji-penggunaan 4bulan)
Keperluan mineral ZINC juga memberi peranan yang besar kerana ZINC dapat meningkatkan tahap penyerapan kalsium kepada tulang dan dapat menghasilkan HORMON TUMBESARAN ( HUMAN GROWTH HORMON)
2 VITAMIN INI JUGA MEMBANTU MENINGKATKAN KETINGGIAN REMAJA

VITAMIN B (B1 dan B2-Riboflavin) (RM53-120biji-penggunaan 4bulan)
Vitamin B1  membantu menyumbangkan dalam mengekalkan kesihatan jantung dan sistem saraf serta organ-organ yang menyediakan bekalan darah yang tetap, membolehkan tubuh untuk berkembang. Riboflavin atau dikenali sebagai vitamin B2 ia amat menggalakkan pertumbuhan tulang, kulit, rambut, dan kuku. 

VITAMIN C (RM91 -180biji penggunaan 6bulan)
Vitamin ini juga dikenali sebagai asid askorbik yang membantu dalam mengukuhkan tulang dan gigi dan menggalakkan pertumbuhan mereka. Ia adalah antioksidan yang kaya untuk mencegah penyakit, sekali gus membantu bagi meningkatkan peluang badan untuk berkembang dalam usia muda. 

AMARAN untuk MENAMBAH KETINGGIAN SEMASA RAMAJA
Bagi mengalakkkan pertumbuhan tulang anda perlu mengelakkan  tabiat merokok, pengambilan kafein, garam, gula, makanan bergoreng (minyak berlebihan) kerana ia akan mengganggu proses penyerapan kalsium untuk tubuh.


Hubungi Saya SERI NIAN AKMAD
wassup ke bukti pembelian ke 012-7805727
maybank 151584009515
pengeposan hari ini mahupun keesokkan pengeposan
penghataran berhampiran di enstek, nilai, jijan, kota seriemas, seremban2,Mantin, gadong jaya 

Comments

Popular posts from this blog

Cara Membaca Tekanan Darah & Jantung Anda

Cara Rawatan Islam Tulang Retak Dan Patah di Klang

Cara Mudah Untuk Bersalin, BUNGA KEMBANG SEMANGKUK,AKAR FATIMAH