Jatuh Hati Dgn Serai Wangi AFY HANIFF Hapuskan Serangga Secara Alami

Setaip kali hujan je, mula la macam-macam serangga masuk rumah, saya bukan merunggut cuma saya tidak suka penggunaan jenama XXX bau seperti racun malah menyesakkan hidung saya dan yang paling tidak menyenangkan ialah kawasan semburan tu berasa berminyak. Namun sekarang dengan produk Afy Haniff (semburan daripada serai wangi) ni segala masalah bau dan berminyak itu dapat diatasi dan ianya mengangumkan saya. Tahukah anda serai wangi ni bukan serai biasa yang digunakan untuk masak. heeee.....


BAU YANG WANGI
Ya, amat menyenangkan bau dia, tidak seperti bau produk beracun. Dan semestinya bau serai, bau ini akan hilang dalam 10-15 minit gitu.

HALAU SEMUT DENGAN MUDAH
Saya sembur sekali, tengok ada yang mati dan ada yang terus pergi. Yang pelik tu selepas 30 minit langsung tiada seekor semut pun. Esoknya saya tengok balik, still juga tiada semut yang lalu. Berlainan jika saya menggunakan produk beracun tu, dah la sembur semua tempat, masih ada lagi semut.

SERANGGA SEPERTI LIPAS KECIL MATI
Saya baru pindah ke rumah baru, terkejut nampak lipas-lipas kecil( macam semut saiznya). Berdekatan dengan sinki, sekali sembur terus mati...hehheh. Puas hati betul.

KELEBIHAN SERAI WANGI
  1. Sebagai Mandian bagi kebanyakan wanita dulu, selepas melahirkan anak, bidan biasanya memandikan mereka dengan air serai wangi ianya bertujuan untuk menghilangkan bau hanyir selepas bersalin, bau badan serta meningkatkan kesegaran badan.
    Minyak serai wangi digunakan dalam rawatan aroma terapi yang didapati berkesan menaikkan semangat dan mampu membantu mengembalikan kesegaran minda.
    Menurut Institut penyelidikan Perhutanan Malaysia (FRIM), serai wangi mampu bertindak sebagai pembersih kerana tumbuhan itu mengandungi anti septik, anti ruam dan boleh menghindarkan gigitan serangga seperti nyamuk.
  2. Antikemurungan malah, serai juga boleh digunakan sebagai bahan untuk memastikan anjing tidak menyalak dengan berlebihan. Dengan menyemburkan pada anjing dan dapat mengurangkan anjing menyalak secara berlebihan.
  3. Melebatkan rambut dengan merebus batang serai yang dihancurkan dengan air hingga mendidih. Bolehlah disapu ke seluruh rambut dan sapu hingga rata, pastikan air rebusan serai meresap ke kulit kepala seterusnya perap rambut selama lebih kurang dua jam. Sila amalkan sekurang-kurangnya sekali seminggu untuk mendapatkan hasil yang memuaskan.
  4. Mengurangkan kehadiran nyamuk caranya dengan menanam serai wangi di halaman rumah.


Saya Pengedar Shaklee Di Seluruh Malaysia
Pengeposan Yg Cepat
COD di sendayan, gadong jaya, nilai, salak tinggi, jijan, bandar enstek, kota seriemas, salak tinggi, seremban dua.
012-7805727 serinian

Comments

Post a Comment

terima kasih kerana tinggalkan komen

Popular posts from this blog

Cara Membaca Tekanan Darah & Jantung Anda

Cara Rawatan Islam Tulang Retak Dan Patah di Klang

Cara Mudah Untuk Bersalin, BUNGA KEMBANG SEMANGKUK,AKAR FATIMAH