SAH SHAKLEE Tidak Menyumbang Kepada ZIONIST, Apa Kaitan Yahudi

"Apabila kita marah pada zionis jangan sampai terkeluar kata-kata kesat atas nama israil... Dua perbezaan identiti... Yahudi sengaja mengunakan nama israil pada negaranya supaya orang-orang islam tanpa sedar memaki " bani israel"  yang asal yang beriman kepada Allah SWT"

Siapakah Yahudi, Israel dan Zionist?

Zionisme ialah falsafah yang diajukan oleh satu kumpulan orang Yahudi. Falsafah ini menganggap bahawa orang Yahudi sahaja yang menjadi manusia pilihan tuhan.Iaitu hanya agama Judaisme sahaja yang menjadi agama pilihan tuhan untuk membawa manusia ke jalan yang benar. Agama-agama lain adalah salah dan penganutnya akan dilaknati. Manusia dan bangsa lain bukan pilihan tuhan. Inilah asas falsafah Zionisme.

Yahudi adalah perkataan yang digunakan untuk mengistilahkan bangsa kafir yang dimurkai Allah(bukan bahasa Arab). Yahudi dan Arab datang dari satu pecahan suku bangsa yang sama. Nama Yahudi hanya disebutkan dalam ayat-ayat madani (yang turun selepas hijrah ke Madinah) lapan kali di surat; Al-Maidah, Al-Baqarah,  dan di At-Taubah semuanya dengan konteks celaan atas mereka dan bukan pujian.

Israel adalah nama gelaran kepada Nabi Allah Yaakub A.S. Ada yang menyatakan maksud Israel itu sebenarnya ialah kekasih Tuhan.
Di dalam al-Quran dengan istilah Bani Israel,iaitu dengan merujuk kepada bangsa Israel atau anak-anak dan pengikut Ya’qub yang beriman dan juga yang kufur dengan ajaran Allah. Justeru, ramai berpendapat yang perkataan Israel itu lebih merujuk kepada bangsa mereka secara umum tanpa ada kaitan dengan agama yang mereka anuti.

Selagi mana perniagaan tidak melibatkan Zionis dibolehkan?
petikan Hadis
"KUALA LUMPUR(19/03/12): Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, tidak salah berurus niaga dengan bangsa Yahudi, tetapi haram berdagang dengan kerajaan Zionis Israel." http://www.keadilandaily.com/nik-aziz-jelaskan-perbezaan-antara-yahudi-dan-zionis/

SYAHMIHNIF SYAH (Aman Palestin)"Di kesempatan ini, saya menyeru kepada kalian, agar kalau ada apa-apa kejahatan yang dilakukan oleh Zionist, maka biarlah yang dicemuh itu adalah Zionis, bukannya Yahudi, kerana ada kelompok dalam bangsa mereka yang sangat dekat dengan Islam."(21/04/14) AMAN PALESTIN http://www.amanpalestin.net/baca.php?lihat=pendapat&tunjukMai=sepenuhnya&komen=1&id=258

Telah jelas, selagi mana perniagaan tiada hubungan dengan zionist maka ianya adalah dibolehkan. Sebab tu berapa ramai yg masih kekal dengan perniagaan dengan mereka. Yakin, kerana hujah beberapa ulama dan hadis shahih. 

Asal Usul Yahudi(klik di sini)

Shaklee telah memberi pengumuman yang mereka tidak terlibat dengan mana-mana kaitan politik dengan menyumbangkan sebahagian keuntungan kepada negara israel(zionist).
Banyak sebab ramai perniaga masih kekal dengan perniagaan SHAKLEE walaupun pelbagai tomahan. Namun, jika ianya benar Shaklee penyumbang kepada zionist. Maka saya dan ramai pengedar shaklee yang lain juga akan memboikot shaklee. InShaAllah. Jika anda ada keraguan, solat isthikharah kerana ia adalah jawapan yang paling tepat bagi merungkai palbagai permasalahan. Malah seperti anda ketahui Shaklee tidak pernah memasuki mana-mana senarai boikot oleh badan NGO.

Shaklee mempunyai visi yang sangat jelas bagi meningkatkan tahap kesihatan dan membantu ramai yang berjaya dalam perniagaan.

Shaklee telah menjalankan perniagaan secara MLM yang cukup jelas berlandaskan islam. Amatlah sukar sesebuah MLM mengikut ciri-ciri islam, namun Shaklee ianya boleh melakukannya.

Perniagaan Shaklee tidak menindas sesiapa, siapa yang kerja lebih mereka akan dapat lebih. Ianya tidak seperti MLM yang lain. Sewajarnya MLM -MLM yang lain mencontohi cara dan tindakan Shaklee.

BUKAN TEPUK DADA TANYA HATI, TAPI SOLAT ISTHIKHORAH UNTUK JAWAPAN YANG PASTI!!!!!!!

ANDA MENJADI AHLI SHAKLEE?
INGIN MEMBELI?
hubungi saya
012-7805727 (seri nian akmad)

Comments

Popular posts from this blog

Cara Membaca Tekanan Darah & Jantung Anda

Cara Rawatan Islam Tulang Retak Dan Patah di Klang

Gunakan MUDAH REKOD untuk memulakan perniagaan anda secara PERCUMA