Set Shaklee Untuk Ahli Sukan Bertenaga dan Cergas

Seseorang yang bersukan memerlukan stamina. Untuk mengekalkan stamina mereka perlu mengamalkan gaya hidup sihat, namun tidak semua diantara kita berjaya mengamalkan gaya hidup sihat. Mungkin disebabkan kekangan masa dan lambakan makanan kerana Malaysia mempunyai lambakan makanan pelbagai rasa, yang mana mungkin ditolak oleh pendangan mata manusia. Set shaklee untuk menyokong aktiviti lasak dan menyokong stamina atlet iaitu ostematrik (kalsium), Vitalea (multivitamin), B complex dan Performance drink.

Performance Drink Shaklee: Ya ini adalah salah satu minuman tonik yang boleh membantu mengawal bendalir dalam tubuh.
B complex Shaklee: fungsi b complex menukarkan makan menjadi tenaga. Supplement wajib bagi mereka yang kerap bersukan. Mereka yang kerap letih amat digalakkan mengamalkannya
Vitalea (multivitamin) Shaklee: menyokong sistem imunasi badan dan memberi kesimbangan nutrisi dalam tubuh.
Ostematrik (kalsium) Shaklee: menyokong kekuatan tulang, dapat mengurangkan kekejangan semasa bersenam.

Sukan yang digalakkan untuk umat islam adalah memanah, berkuda dan berenang. Mengapa? Rasullulah bersabda” tiap-tiap sesuatu yang bukan zikrullah bererti ianya adalah permainan dan kelalaian kecuali 4 perkara, Seseorang lelaki berjalan antara dua sasaran (memanah), seorang yang mendidik kudanya, bermain-maian dengan isterinya, belajar berenang. (riwayat thabarani.)
  • Memanah
Sabda Rasullulah SAW “ Kamu harus belajar memanah kerena memanah sebaik-baik permainan.’(riwayat Bazzar dan Thabarani).
Dapat melatih emosi dan fizikal untuk meletakkan target/fokus pada sasaran. Memanah juga menitik beratkan body balancing. Pemanah yang tertekan, mereka tidak akan membuat panahan yang tepat, malah tersasar jauh. Oleh itu, memanah dapat mengajar manusia sentiasa bertenang dalam apa jua situasi.



  • Berkuda
Berkuda sangat baik untuk kesihatan keseluruhan badan. Gerakan secara berentak melompat dan berlari, membolehkan tulang belakang manusia bergesel antara satu sama lain secara harmoni. Ia juga merangsang saraf-saraf dalam tubuh. Penunggang kuda selalunya bebas dari mengalami sakit belakang dan juga bebas dari tergelumang dari tabiat-tabiat seks diluar tabii. Sukan ini juga dapat menerangkan mata manusia kerana terdapat rangsangan saraf kranial. 
  • Berenang
Semasa berenang semua angota badan akan melakukan gerakan. Mental, fizikal, segala otot dan tulang rangka bergerak untuk membuat satu gerakan yang berkoodinasi antara dua anggota kaki dan dua anggota tangan. Ianya merangsang stamina tubuh. Berenang juga memberi peluang kepada menusia mengusai air dan menjadikan diri lebih berani.

Sukan adalah salah satu ibadah. Sukan adalah satu agenda perpaduan umat islam. Sebagai umat islam kita harus menerapkan ciri-ciri islam dalam aktiviti sukan seperti menepati masa, menghormati lawan,  berdisplin, cara berpakaian dan sebagainya, kerana dengan sukan masyarakat dapat lihat imej islam sebagai agama yang syumul. 

BELI DARI WEB SHAKLEE DENGAN SENDIRI.ATAU WASUP/MSG SAYA

JOM MENDAFTAR KEAHLIAN SHAKLEE
0127805727
SERI NIAN AKMAD 
Saya pengedar shaklee membuat penghataraan POS ke Seluruh Malaysia
COD Shaklee: Seremban 2, Kota seriemas, KLIA, LB Johnson, Salak Tinggi 

Comments

Popular posts from this blog

Cara Membaca Tekanan Darah & Jantung Anda

Cara Rawatan Islam Tulang Retak Dan Patah di Klang

Cara Mudah Untuk Bersalin, BUNGA KEMBANG SEMANGKUK,AKAR FATIMAH