SHAKLEE I Mengawal Autisme & Hyperactive dgn MINYAK IKAN Omega guard

Menurut 57 Penyakit Berbahaya & Rawatannya dari Dr Mohd Puzhi Bin Usop menyatakan terdapat 6 penyebab seseorang anak menerima penyakit autisme. Autisme iaitu penyakit berkaitan ketidaknormalan perkembangan neuro yang menyebabkan interaksi sosial yang tidak normal dan mempunyai masalah kemampuan berkomunikasi. Autisme juga terdapat pelbagai tahap.
Sesetengah Austime boleh dirawat

Kemungkinan penyebab Autisme?
1. Vaksin
Vaksin yang mempunyai Thimerosal, jika ia berlebihan boleh menyebabkan autisme. Ia sering dijumpai di dalam vaksin hepatitis B yang termasuk dalam MMR(Mumps, Measles dan Rubella).
2. Televisyen dan Komputer
Sesetengah pakar berpendapat komputer dan televisyen sangat besar mempengaruhi minda kanak-kanak. Ia memyebabkan pelbagai penyakit otak termasuk autisme.
3.Genetik
Autisme boleh diturunkan daripada orang tuanya kepada anak, cucu dan cicitnya.
4. Makanan
Makanan yang mempunyai bahan kimia, pengawet, kadar melamin yang tinggi dan sesetengah makanan mempunyai plubum dan merkuri yang tinggi yang boleh merosakkan sistem saraf kanak-kanak sehingga kanak-kanak menjadi lemah dan hiperaktif.
5. Ultrasound berlebihan
6. Folic asid berlebihan
Kebiasaanya pengambilan folic asid dapat mengurangkan 30% kecacatan pada janin. Namun jika diambil secara berlebihan boleh mengakibatkan penyakit autisme. Gantikan folic asid kepada makanan segar.

Apakah ciri-ciri kanak-kanak autisme?
1. Mempunyai masalah dalam pemikiran dan pelakuan
Suka melakukan perkara yang sama secara berulang-ulang dan sukar menerima perubahan, mereka juga suka terhadap perkara yang pelik contohnya terlalu minat dengan objek berputar. Kanak-kanak austisme sangat sensitif terhadap rasa, bau dan bunyi sehingga menyebabkan mereka menunjukkan perlakukan di luar kawalan.
2. Tidak boleh berkomunikasi
Sukar memulakan percakapan, jika berbual  hanya satupihak yang paham
3.Tidak mampu bersosial
kanak-kanak autisme tidak menghiraukan orang lain dan tidak menunjukkan minat terhadap orang sekeliling.
4.Masalah tingkah laku.
Kanak-kanak autisme suka mengasingkan diri dan bersikap pasif.

Rawatan kanak -kanak autisme
Mereka tidak boleh terdedah dengan mana-mana bahan yang mengandungi kimia, rawatannya perlu dari bahan-bahan semulajadi (herb) dan bekam sesuai dengan penyakit berkaitan saraf otak.(Mohd Puzhi, 2013)

Mengapa Omega3 Penting Bagi Kanak-Kanak Autisme?
Omega3 asid lemak adalah penting untuk pembangunan dan fungsi otak. Omega- 3 asid lemak adalah pemakanan tambahan yang popular serta meluas dan dianggap selamat.

Beberapa kajian telah mencadangkan bahawa suplemen omega -3 asid lemak boleh mengurangkan gelaja autisme seperti tingkah laku berulang-ulang, hiperaktif dan meningkatkan komunikasi.

Pada tahun 2011 satu kajian perintis yang dibiayai oleh Autisme Speaks dilakukan kepada 27 kanak-kanak , peringkat umur 3 hingga 8  yang telah disahkan menghidap ASD dan hiperaktif. Beberapa kanak-kanak telah diberikan 1.3 gram omega -3 asid lemak setiap hari dalam secawan puding dan terdapat beberapa kanak-kanak lain yang diterima puding tanpa omega3 asid lemak. Sepanjang 12 minggu , mereka yang menerima omega -3 asid lemak menunjukkan peningkatan lebih ketara pada tahap hiperaktif dengan peningkatan sebanyak 2.7 vs 0.3 mata pada
Aberrant Behavior Checklist.(www.autismspeaks.org)

Adalah penting bagi pesakit dan keluarga untuk memahami bahawa terdapat perbezaan yang ketara dalam kualiti pelbagai jenis Omega-3 asid lemak yang terdapat di farmasi . Di samping itu, penyelidik masih belum menentukan dos optimum Omega -3 asid lemak atau nisbah optimum kedua-dua komponen penting dalam suplemen ini (asid eicosapentanoic , atau EPA dan asid docosahexanoic , atau DHA) dalam rawatan mereka yang mempunyai autisme .

 


Mengapa Anda Perlu Memilih OMEGA GUARD Shaklee?
Kebanyakkan pengusaha mengunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi bagi mengekstrak minyak ikan, namun kaedah ini bukan sahaja memusnahkan nutrien malah tidak dapat menapis kandungan logam dalam minyak ikan. Omega guard shaklee dihasilkan melalui proses penyulingan proprietari 3(tiga) molekul untuk mengekstrak asid lemak omega3 yang paling tulen dan semulajadi serta menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri, plumbum, dioksin, kadium, arsenik dan PCB(polychlorinated biphenyl- bahan kimia yang sangat toksid).

Shaklee minyak ikan atau lebih dikenali sebagai Omega guard diekstrak dari ikan laut air sejuk (sardin, herring, mackerel,anchovues) sering dijumpai di perairan Jepun. Merupakan minyak ikan terbaik dunia. Dan ianya bukan dari hati minyak ikan. Omega guard adalah 3(tiga) kali lebih tumpat dari ketumpatan hati minyak ikan. Perbandingan dengan produk dipasaran, Omega guard shaklee merupakan minyak ikan paling tulen di dunia yang mengandungi rangkaian spectrum penuh 7(tujuh) jenis asid lemak Omega 3 semulajadi termasuk DHA, EPA,ALA dan banyak lagi. Satu sajian Omage guard Shaklee dapat membekalkan 905mg asid lemak omega3, EPA dan DHA.


RM 139 (90biji)

Autisme, Kekurangan atau Kelebihan?

Mungkin kelainan kanak-kanak autisme ini, memberikan suatu kelebihan bagi si penderitanya, hal ini terbukti  pada, Jacob Barnett, seorang kanak-kanak yang berumur 12 tahun di Amerika Syarikat yang dapat memecahkan teori "Big Bang"iaitu teori konsep rumusan matematik yang sangatlah rumit, dan kanak-kank tersebut ternyata ia memiliki IQ melebihi Albert Einstein iaitu 170. Albert Einstein juga salah seorang autisme.


Rujukan
1. Dr Mohd Puzhi bin Usop. 2013 "57 Penyakit Berbahaya Rawatanya Secara Kedoktoran & Islam"
2. http://www.autismspeaks.org/what-autism/treatment/complementary-treatments-autism

Jom, Hubungi Saya Sekarang !!
Call / Wassup : 012-7805727
FB : Seri Nian
Like Pages: SeriSihatCeriaShop
Dapatkan  INFO PERCUMA
Daftar Keahlian SHAKLEE dengan kami Sekarang!
Pos Keseluruh Malaysia
COD ( Cash On Delivery) : Bandar Enstek, Enstek, Komplek Pendidikan Bandar Enstek, Felda LPJ dan KLIA

Comments

Post a Comment

terima kasih kerana tinggalkan komen

Popular posts from this blog

Cara Membaca Tekanan Darah & Jantung Anda

Cara Rawatan Islam Tulang Retak Dan Patah di Klang

Gunakan MUDAH REKOD untuk memulakan perniagaan anda secara PERCUMA