Review HARGA dan Kelebihan ESP Shaklee Protein Powder Malaysia


Protein adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepeda hormon manusia. Tahukah anda sesetangah protein tidak dihasilkan oleh badan dan anda perlu makanan tambahan yang mempunyai sumber protien seperti seperti telur, daging, ikan, susu dan sebagainya.  Protein membentuk tisu baru dan semestinya kulit anda akan kelihatan berseri. Terdapat golongan yang memerlukan protien yang tinggi berbanding individu biasa.  

Siapa yang memerlukan protein?
Lebih banyak protein perlu diambil terutama pada bayi, anak-anak, wanita hami, seserorang yang melakukan kerja berat,kerja sepanjang waktu dan pesakit yang baru pulih dari sakitnya.

Mengapa Perlu protein dalam tubuh?
Protein merupakan sebatian kompleks yang diperlukan oleh badan untuk pertumbuhan, membaiki tisu yang rosak serta mensintesiskan rembesan seperti enzim mukus dan sesetengah hormon.

Apakah Protein? Protein terbahagi kepada 2 kelas,
a)Protein Kelas pertama Mengandungi semua asid amino yang diperlukan oleh tubuh manusia dan ianya sering ditemui dari protien haiwan seperti daging, ikan telur dan susu. Protien tumbuhan yang lengkap ialah protien daripada kacang soya.
b)Protein kelas kedua: Tidak mempunyai ke semua asid amino yang diperlukan dan ianya sering ditemui daripada tumbuh-tumbuhan.

Terdapat kira-kira 20 jenis asid amino dalam alam semulajadi. Asid amino terdapat 2 jenis. Iaitu
a)Asid amino perlu: terdapat 9 jenis dan ianya tidak dihasilkan oleh badan. Ia boleh diperolehi daripada gizi.
b)Asid amino tidak perlu: terdapat 11 jenis dan dapat dihasilkan oleh badan dengan menggunakan asid amino yang lain.
Klik untuk View
 Apakah Keistimewaan / kelebihan ESP Shaklee?
  1. Awet muda. Pengambilan secara kerap adalah kunci kejayaan kepada awet muda, kerana asid amino adalah untuk membina otot, kuku, rambut, kulit, organ-organ badan dan lain-lain.
  2. Membaiki Pigmentasi. Membaiki masalah rambut gugur, membaiki pigmentasi, kedutan iaitu garis-garis di muka.
  3. Pembekal tenaga- Meningkatkan sistem imun dan membekalkan tenaga dengan segera ia baik untuk kekal tenaga berpanjangan, mengecah migrain, insomnia dan tekanan.
  4. Keremajaan Kulit, Merangsang pembentukkan semula kulit dan otot, agen anti penuaan, mengurangkan kedutan, mengambalikan radian kulit, percepatkan penyembuhan kulit dan mengurangkan kesan parut.
  5. Baik untuk prostat – berkeupayaan mengekang pertumbuhan dan peredaran sel kanser. I sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menopaus dan pembesaran prostat.
  6. Baik untuk horman- kasang soya mempunyai dan kaya dengan isoflavones yang mana fungsinya bersamaan dengan hormon wanita. Ia juga merendahkan paras kolestrol dan mencegah risiko osteoporisis dan sakit jangtung.
  7. Di jamin NonGMO yang mana tidak biubah genetiknya. Jika kita lihat biji tembikai pada ketika dulu, kebanyakkan bijinya berwarna hitam, namun sekarang banyak biji tembikau hampir berwarna keputihan. Warna hitam menunjukkan buah tersebut membesar secara semulajadi tanpa diubah genetiknya, iaitu membesar hampir 3 bulan. Sekarang tembikai hanya perlu 1 bulan untuk besar kerana telah disuntik hormon membesar dengan cepat. 

Jom, Hubungi Saya Sekarang !!
Call / Wassup : 012-7805727
FB : Seri Nian
Like Pages: SeriSihatCeriaShop
Dapatkan  INFO PERCUMA
Daftar Keahlian SHAKLEE dengan kami Sekarang!
Pengedar Shaklee di Melaka dan Seluruh Malaysia

Comments

Popular posts from this blog

Cara Membaca Tekanan Darah & Jantung Anda

Cara Rawatan Islam Tulang Retak Dan Patah di Klang

Gunakan MUDAH REKOD untuk memulakan perniagaan anda secara PERCUMA