Vitamin A Shaklee Penawar RABUN/ RABUN MALAM/ KULIT KUSAM

Ramai yang mengetahui apakah fungsi vitamin A namun ramai antara kita kurang menitikberatkan kecukupan vitamin A dalam kehidupan harian. Tahukah anda pengambilan kecukupan vitamin A dapat mengelakkan anda dari penggunaan cermin mata jika rabun pada peringkat awal. Shaklee mengeluarkan produk vitamin A yang dikenali sebagai Carotomax Shaklee. Ianya memudahkan anda untuk mendapatkan kecukupan vitamin A dalam tubuh.

Apakah akibat kekurangan vitamin A dalam tubuh?
Kekurangan vitamin A boleh menyebabkan kornea mata mengalami kerosakan yang teruk dan ianya sukar untuk dipulihkan. Setiap individu mempunyai retina mata yang mana terdapat 4 jenis foto pigmen yang semuanya memerlukan vitamin A. Fungsinya  adalah untuk menyerap sinar pada pelbagai gelombang, sehingga mata dapat membezakan warna dan ketepatan yang jelas dan tepat.

Vitamin A juga dapat mengimbangi fungsi mata. Kekurangan vitamin A juga boleh menyebabkan mata kurang jernih serta kurang sel penghasilan cecair yang boleh menyebabkan mata kurang bersinar.

Kulit kusam juga boleh dikaitkan dengan kekurangan Vitamin A kerana vitamin A terlibat dalam proses mengawal membentuk sel. Ini kerana sel epitel yang menjadikan kulit kelihatan segar.

Hubungi Saya Sekarang !!
Call / Wassup : 012-7805727
FB : Seri Nian
Like Pages: SeriSihatCeriaShop
Dapatkan  INFO PERCUMA
Daftar Keahlian SHAKLEE dengan kami Sekarang!
Pengedar Shaklee di sEREMBAN 2, enstek, kompleks pendidikan bandar enstek, jijan, Felda LBJ, Nilai, Gadong Jaya, Sendayan, Kuaters KLIA, IAB dan Seluruh Malaysia

Comments

Popular posts from this blog

Cara Membaca Tekanan Darah & Jantung Anda

Cara Rawatan Islam Tulang Retak Dan Patah di Klang

Gunakan MUDAH REKOD untuk memulakan perniagaan anda secara PERCUMA