Set Shaklee untuk Perut Kembung/Angin Atasi

Dianggarkan 5 daripada setiap 10 orang mengalami masalah gas berlebihan atau perut kembung, badan berangin dan  ia boleh menjejaskan daya tumpuan, prestasi kerja dan kualiti hidup seseorang.

Bagaimana Kembung Perut Berlaku?
Ramai yang meneka perut mereka bermasalah, sebenarnya ia adalah daripada usus kecil. Semasa proses pencernaan di dalam usus, makanan akan dipecahkan kepada komponen nutrien untuk diserap sebagai tenaga. Bahan-bahan yang tertinggal akan bergerak kepada usus besar dan dibuang sebagai najis. Proses penghadaman yang tidak teratur akan mengakibatkan penghasilan banyak gas berlebihan. Gas yang berlebihan ini menyebabkan perut terasa sesak dan tidak selesa.

Masalah Gas Berlebihan / Kembung Perut ini boleh diatasi dengan beberapa cara,
  • Kerap bersenam kerana boleh membantu merangsang pergerakan gas dalam usus.
  • Perubahan pada makanan — Kenal pasti makanan yang boleh menyebabkan banyak angin seperti bunga kubis, kubis, brokoli, kekacang, kebanyakan makanan berkanji
  • Elak minum minuman berkarbonat, mengunyah gula-gula getah atau mengulum gula-gula;
  • Pastikan gigi palsu dipasang dengan baik;
  • Kunyah makanan perlahan-lahan sehingga benar-benar lumat;
  • Perlahankan rentak percakapan;
  • Kekurangan protein dan air serta terlalu banyak makan makanan masin atau diproses juga dikenal pasti boleh menyumbang kepada masalah ini.
  • Jika anda ada masalah alahan pada gula dalam susu (laktosa); elak mengambil susu dan produk tenusu. Sebaliknya, gantikan dengan susu tanpa laktosa atau minum yogurt kerana kajian mendapati bakteria dalam yogurt (probiotik) dapat mengurangkan masalah ini;
  • Kurangkan buah-buahan dan pemanis makanan kerana makanan manis mengandungi gula fruktosa juga boleh menyebabkan penghasilan gas berlebihan dalam usus.
  • Tingkatkan pengambilan sumber serat secara berperingkat;
Gejala Gas berlebihan/ Kembung Perut
Kembung —kehadiran angin dalam perut dan usus. Ia juga mungkin disebabkan jangkitan bakteria H pylori;
Sakit perut — Rasa tidak selesa. Gas akan berkumpul dan berlaku di mana-mana. Jika pengumpulan gas itu disebelah kiri usus, mugkin sakit jantung. Jika sebelah kanan pula, ia mungkin masalah hempedu / apendiks.
Bagaimana Shaklee boleh membantu masaalah badan berangin??

Shaklee memperkenalkan produk Peppermint Ginger Plus bagi melegakan masaalah angin dalam badan. Halia merupakan herba terbaik dalam memelihara saluran penghadaman dan mempunyai ciri-ciri semulajadi yang nyaman dan dapat melegakan senak perut. Pudina pula merupakan herba yang membantu dalam menggalakkan sistem penghadaman secara sihat dengan melegakan dan menyamankan perut.

Shaklee Peppermint Ginger Plus mengandungi herba asli pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis untuk rasa yang nyaman dan melegakan. Pil-pil juga boleh dihancurkan dan dicampur dengan air panas untuk minuman herba semulajadi.
sumber: Shaklee

Dapatkan Dari Saya Sekarang !!
Anda Mahu Jadi Ahli SHAKLEE??
Hubungi Saya Sekarang !!
Call / Wassup : 012-7805727
FB : Seri Nian
Like Pages: SeriSihatCeriaShop
Dapatkan  INFO PERCUMA
Daftar Keahlian SHAKLEE dengan kami Sekarang!
Pengedar Shaklee di Melaka dan Seluruh Malaysia

Comments

Popular posts from this blog

Cara Membaca Tekanan Darah & Jantung Anda

Cara Rawatan Islam Tulang Retak Dan Patah di Klang

Cara Mudah Untuk Bersalin, BUNGA KEMBANG SEMANGKUK,AKAR FATIMAH