Radikal Bebas dan Antioksidan? Vitamin E Shaklee

Tubuh manusia, sebenarnya dapat menghasilkan antioksidan tetapi jumlahnya sering sekali tidak cukup untuk menetralkan radikal bebas yang masuk ke dalam tubuh.Untuk mencegah atau mengurangi penyakit kronik seperti kanser, katarak, jangtung, dan yang lain-lain yang disebabkan oleh radikal bebas kita perlulah sumber antioksidan yang cukup.
"Vitamin E dapat menjinakkan molekul radikal bebas yang merbahaya serta dapat menghalang kepentasan proses penuaan." sumber: Imam Ahmad Ibnu Nizar, Sihat Itu Mahal

Apa yang dikatakan Radikal Bebas itu?
Radikal bebas terjadi apabila molekul yang kehilangan elektron, sehinggakan molekul tersebut menjadi tidak stabil dan mengambil elektron dari molekul atau sel lain. Radikal bebas yang mengambil elektron dari sel tubuh manusia dapat menyebabkan perubahan struktur DNA. Apabila perubahan DNA ini terjadi selama bertahun-tahun, maka terjadinya pelbagai penyakit kanser.

Apakah Kesan Radikal Bebas Pada Tubuh?
 img credit : hydroxygen
Antara Vitamin Antioksidan Shaklee,
Vita-E complex mengandungi vitamin E asli dari minyak sayuran dan sumber antioksida yang tinggi. Ia juga mengandungi selenium yang melengkapi fungsi vitamin E.

CAROTOMAX menawarkan karotenoid semulajadi yang berasal daripada buah-buahan pokok kelapa sawit dan alga dunaliellasalina untuk:
•    Memelihara kesihatan yang baik. *
•    Membantu mengekalkan tumbesaran, penglihatan dan pertumbuhan tisu. *
•    Membantu dalam memelihara kesihatan kulit dan selaput lendir.
Vitatim C 500mg yang semulajadi ini membantu menyediakan vitamin C yang diperlukan tubuh.  Ia juga membantu dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat serta keseluruhan kesihatan tubuh badan.
Hubungi Saya Sekarang !!
Call / Wassup : 012-7805727
FB : Seri Nian
Like Pages: SeriSihatCeriaShop
Dapatkan  INFO PERCUMA
Daftar Keahlian SHAKLEE dengan kami Sekarang!
COD shaklee area : Bandar Enstek, Felda LPJ , Kompleks Pendidikan Seluruh Malaysia

Comments

Popular posts from this blog

Cara Membaca Tekanan Darah & Jantung Anda

Cara Rawatan Islam Tulang Retak Dan Patah di Klang

Gunakan MUDAH REKOD untuk memulakan perniagaan anda secara PERCUMA