ZINK Shaklee/ Sperma/ Subur/ Luka/ Zat Besi/ Jerawat/ Rambut

Apakah Zink?
Zink merupakan mineral yang perlu ada dalam setiap sel-sel tubuh yang diperlukan bagi semua aktiviti metabolisma badan sebagai komponen penting enzim. Ia memainkan peranan dalam sistem imunisasi, pertumbuhan dan perkembangan seksual seseorang.


Mengapa Zink Shaklee Menjadi Pilihan?

Dirumus dari gabungan zinc glukonat semulajadi dengan nutrien semulajadi yang lain seperti serbuk alfalfa dan kalsium untuk hasilkan zink yang mudah diserap oleh tubuh.

Apakah Kelebihan Zink Shaklee?
1. Sesuai untuk pengambilan jangka panjang

2. Berkesan dalam mengeluarkan logam toksik seperti kadmium & plumbum dari tubuh

Zink Shaklee ianya Murah, Berbaloi dan Cukup Berkesan
Dengan harga pasaran yang amat murah memang menjadi pilihan wajib bagi mereka yang kekurangan zink dan golongan ibu yang berpantang. Ia adalah supplement wajib bagi mereka yang mengalami luka dan mereka yang sukar sembuh daripada luka. Dengan harga yang tidak mencapai RM35 dan sebotol zink ini boleh bertahan selama 4 bulan menjadi satu kemestian setiap rumah supplement yang teramat murah ini.
Zink Shaklee
Zink/ Zinc Adalah Suatu Khazanah Buat Kaum Lelaki
Zinc di dalam prostat lelaki adalak 10 kali ganda dari organ lain. Zinc memainkan peranan penting dalam organ seks lelaki. Defisiensi yang serius akan mengakibatkan masalah seperti kematangan organ seks yang lambat, perkembangan yang kecil atau pincang pada tektikel, bilangan sperma yang rendah, kemorosotan fungsi seksual, rambut gugur dan penuaan pra-matang. Oleh yang demikian zinc amat perlu dari saat remaja sehingga lanjut usia.
Kelebihan Kecukupan Zink Dalam Tubuh
  • Penjagaan Kulit: zink berkesan untuk menyembuhkan jerawat atau akne. Ia adalah lebih berkuasa daripada placebo dan penggunaan ubat-ubatan antibiotik masih dianggap lebih berkesan.
  • Tulang lemah (osteoporosis). Pengambilan zink rendah seolah-olah ada kaitan dengan jisim tulang yang lebih rendah. Mengambil makanan tambahan zink dengan gabungan tembaga, mangan, kalsium dan juga mungkin mengurangkan kehilangan tulang di kalangan wanita yang telah meninggal menopaus.
  • Mencegah dan merawat ulser perut.
  • Meningkatkan tahap besi darah di kalangan wanita hamil.
  • Penyakit Alzheimer. Beberapa penyelidikan terhad telah menunjukkan makanan tambahan zink mungkin sedikit melambatkan keterukkan gelaja-gelaja penyakit Alzheimer.
  • Mencegah kekejangan otot di dalam orang-orang yang mempunyai tahap zink rendah.
  • Meningkatkan penyembuhan terbakar.
  • Meningkatkan tahap vitamin A dalam kanak-kanak kekurangan makanan atau kanak-kanak dengan tahap zink rendah.
  • Mencegah dan merawat radang paru-paru kanak-kanak kekurangan zat makanan di negara-negara membangun.
  • Rambut Gugur, membantu mencegah keguguran rambut
  • Ekzema: Juga dipanggil sebagai dermatitis atopik, adalah gangguan keradangan dan kulit yang kronik. Ia adalah sebahagian besarnya disebabkan oleh kekurangan zink di dalam badan.
  • Mineral ini adalah penting untuk memadam jerawat dari kulit. Ia bertindak mengawal selia jumlah testosteron di dalam badan yang memainkan peranan yang dominan dalam menyebabkan jerawat.
  • Kekurangan zinc menyebabkan lambat penyembuhan luka. Badan manusia mempunyai beberapa enzim yang bergantung pada zink, yang menggalakkan sintesis kolagen yang seterusnya membantu dalam penyembuhan luka.
  • Zink sangat penting dalam menangani gangguan prostat. Kekurangan zink menyebabkan pembesaran kelenjar prostat dan menjadikannya terdedah kepada kanser . Ia adalah dinasihatkan untuk mengambil 15mg zink setiap hari, di bawah pemerhatian rapi perubatan, apabila mengalami masalah prostat.
  • Bagi lelaki, zink memainkan peranan yang penting dalam kelenjar prostat dan mencegah kerosakan awal, yang boleh membawa kepada masalah seperti kanser.
  • Orang yang mengalami keletihan yang kronik dicadangkan untuk mengambil minyak ikan, kerana ia kaya dengan zink.
 
 Dapatkan ZINK daripada Saya!!!!

Hubungi Saya Sekarang !!
Call / Wassup : 012-7805727
FB : Seri Nian
Like Pages: SeriSihatCeriaShop
Dapatkan  INFO PERCUMA
Daftar Keahlian SHAKLEE dengan kami Sekarang!
DELIVERY di NILAI,SEREEMBAN2, KLIA, KOTA SERIEMAS, KLIA, ENSTEK, JIJAN, SALAK TINGGI
POS KE SELURUH NEGARA  dan Seluruh Malaysia



    

Comments

Popular posts from this blog

Cara Membaca Tekanan Darah & Jantung Anda

Cara Rawatan Islam Tulang Retak Dan Patah di Klang

Cara Mudah Untuk Bersalin, BUNGA KEMBANG SEMANGKUK,AKAR FATIMAH