Tuesday, 16 July 2013

Merawat Rambut Gugur dengan Shaklee


      Rambut Gugur memang merungsingkan, bersepah atas lantai amat menjijikkan bila semut pun berkerumun dok kat situ,. Pengalaman saya sendiri, suami saya amat rimas tgk keadaan mcm tu lagi2 dekat toilet…erm…paham2 je la. Macam2 syampoo sy guna.  Semasa saya makan supplement Shaklee bukan untuk keguguran rambut pun masa tu, beli saje2 untuk supplement. Tengok2 rambut kurang gugur. Syukur Alhamdullilah.

      Di sini terdapat 3 vitamin penting untuk mengatasi keguguran rambut. Zink, B complex n ESP(Protein). Ia bukan sahaja kurang gugur rambut, malah hampir tiada keguguran rambut teruk seperti sebelumnya.

Bcomplex:  Kandungan utama vitamin B3 adalah berguna untuk membaiki aliran darah pada kulit kepala, vitamain B6 pulak untuk mengelakkan rambut dari gugur. Vitamin B12 juga memainkan peranan untuk elak rambut gugur. kesimpulannya kelebihan bcomplex sangat banyak untuk masalah rambut gugur. B comlex juga dapat mengurangkan stress yang mana stress juga penyebab rambut gugur.

Zink:  Kekurangan Zink dalam badan boleh membawa kepada kelemahan sistem imun yang boleh menyebabkan keguguran rambut. Zink boleh memainkan peranan yang penting dalam modulation paras testosteron pada lelaki normal. Apabila hormon seimbang maka  risiko kehilangan rambut boleh dikurangkan. Zink boleh menguatkan folikel rambut anda dan boleh membantu mencegah beberapa jenis keguguran rambut. 

ESP : ESP adalah serbuk protin. Kekurangan protin menyebabkan pertumbuhan rambut menjadi perlahan. Pastikan bahawa anda makan cukup protein agar rambut anda tumbuh lebih cepat dan sihat. 

Revitilizing Shampoo : Shampoo ini untuk mengatasi masalah rambut gugur. Istimewanya shampoo ni ia adalah bebas paraben, bebas SLS.

              Ini pelanggan saya hanya mengambil B complex dan Zink complex, hasil dalam 11 hari, syukur Alhamdullilah suami isteri yg amalkan.
Add caption



Hubungi kami:
Seri Nian
Taman Asean, Malim
Melaka
0127805727

Fanpages: SeriSihatCeriaShop
Facebook: seri nian

No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana tinggalkan komen