RAHSIA Merawat ULSER Di Mulut Kaedah Moden dan Traditional

Anda Sering Mengalami Ulser?? Tahukah anda bahawa anda mempunyai masalah utama iaitu kekurangan nutrisi. Saya juga sering mengalaminya semasa saya menuntut di universiti, almaklumlah daripada keluarga susah. memang kecukupan nutrisi bukanlah satu perkara besar yang perlu diambil berat. Terdapat pelbagai kaedah samaada secara traditional mahupun moden mahu hilangkan ulser dalam mulut, nak senang tentulah yang moden kan...hehehh,


Merawat Ulser Secara Traditional
1. Air Garam- Yang ni agak pedih sedikit dan tidak sesuai bagi kanak-kanak. Anda boleh berkumur dengan air garam selama dua atau tiga kali sehari untuk mengurangkan rasa sakit dan ketidakselesaan akibat luka di mulut, pastinya ia cepat sembuh. Berkumur menggunakan air garam dipercayai dapat mengurangkan jangkitan pada mulut.

2. Air + Baking Soda- Bahan campuran ini adalah cara cepat menyembuhkan ulser di bibir. Caranya ialah campuran air dan baking soda boleh diletakkan di bahagian ulser. Anda akan dapat rasa pedih tetapi secara perlahan-lahan ia akan kurangkan diameter luka terbabit.

3. Ubat Gigi Oral-B- hihik macam pelik jekan, ya ianya memang berkesan cara ini, jika ianya susah didapati pilihlah yang mudah seperti kaedah di atas.

4.  Majerin/Mentega- Yang ni amat sesuai diamalkan kepada kanak-kanak, dah la tak sakit malah melegakan ulser. Yang ni adalah kaedah nenek moyang kita terhadap kanak-kanak yang ulser.

5.Air Kelapa- Antara kaedah mujarab iaitu dengan meminum air kelapa yang juga dipercayai dapat menurunkan suhu badan menjadi lebih sejuk. Selain dapat menstabilkan suhu dan menyembuhkan ulser, ia juga bagus untuk kesihatan.

Rawatan Merawat Ulser Secara Moden
Kekurangan nutrisi juga menyebabkan badan kita kurang kekebalan terhadap penyakit dan mudah menerima radikal-radikal bebas yang membenarkan rosaknya sel-sel tubuh.

1. Vitamin B- Seseorang yang kekurangan zat besi atau B12 lebih mudah untuk menghidap ulser. Jika anda kekurangan zat besi dan B12, maka ulser yang tumbuh mungkin akan lebih parah.  Antaranya bayam, jagung, aprikot, yogurt dan telur. Mengamalkan suplemen vitamin B12, suplemen B9 serta makanan yang banyak mengandungi zat besi boleh membantu mencegah dan menyembuhkan ulser. Bagi kanak-kanak yang sering mengalami ulser. Anda sewajarnya memberikan anak anda Mealshake yang mana mempunyai vitamin bcomplex di dalamnya.

2. Vitamin C-Vitamin C juga mempunyai peranan hampir sama dengan vitamin B malah membolehkan mempercepatkan proses penyembuhan ulser. Antaranya brokoli, mangga, kiwi, oren,  strawberi, dan anggur.
 Tahukah anda? Vitamin C shaklee ni amat-amatlah berbaloi. Dengan harga RM91(180biji). Anda boleh menggunakan selama 6bulan. Jadi sebulan hanya lebih kurang RM 17. Berbanding buah oren yang agak mahal pada masa sekarang. Fuhhh tidak cukup tu Harga Bcomplex Shaklee pula RM53.50(120biji) penggunaannya pula 4bulan tu. Bonus Tambahan!!! Kulit Anda akan kelihatan cantik...muda dan kelihatan segar. Kerana 2 produk ini adalah basic kepada set kulit shaklee.

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=2ef13886ae1ff812f347d9af833fa57a

Dapatkan segera dengan saya pengedar sah shaklee
saya serinian di talian 012-7805727
Pengeposan ke seluruh nagara
Pengedar COD shaklee di entek, sendayan, jijan , gadong jaya, seremban 2

Comments

Popular posts from this blog

Cara Membaca Tekanan Darah & Jantung Anda

Cara Rawatan Islam Tulang Retak Dan Patah di Klang

Gunakan MUDAH REKOD untuk memulakan perniagaan anda secara PERCUMA